وبلاگ رسمی محمد رضا حدادپور

وبلاگ رسمی محمد رضا حدادپور

"اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَة وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بَنیها وَ سِرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحَاطَ بِهِ عِلْمُکَ"
نوکر آستان قدسی اش: محمد رضا حدادپور

طبقه بندی موضوعی

درباره تصاویر مفهومی(4) و (5)

چهارشنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۲۷ ق.ظ
سلام دوستان. صبحتون بخیر
از استقبال و نظراتی که درباره تصاویر مفهومی داده بودید متشکرم.
جالب بود و امیدوارم تونسته باشه ذهن فعال شما را به خلاقیت بیشتری وادار کنه.
نظراتتون قدری عجولانه و یا بهتره بگم؛ تا حدودی منفی گرایی خاصی داخلش بود. از منظر بیشتر کاربران محترم، دنیا خیلی کثیفه. دنیا محلّ دروغه. همه دارن چیزی را نشون میدن که نیستن!!
نمیدونم چرا اکثرا روی این طور مقولات دست گذاشته بودید با اینکه اصلا منظور دوستان طراحم این نبود چرا که ایده خود من هم این نبوده و نیست....
مثلا درباره تصویر شماره (4) بیشتر نگاهمون این بوده:
1-حتی سایه یک مرد هم میتونه آرامش بخش باشه برای کسی که قلب و دلش مملو از محبت های کودکانه و زلال است. چه برسه به وجود نزدیک و ملموس یک مرد.
2-تا خود واقعی فرد نباشد، سایه ای هم شکل نمیگیره. پس این شما هستید که انتخاب میکنید محبتتان را در سایه و خفا به عشقتان نثار کنید یا در عیان و وضوح و جلوی چشم مردم.
3-کسی که سایه اش بلندتره، به نور نزدیکتره. هرچی به نور و پاکی ها نزدیکتر باشیم سایه ما گسترده تر روی زندگی و روان عزیزانمون اثر میذاره. پس باید به نور و پاکی ها نزدیکتر بود تا حتی سایه ما اثرگذار باشد.
4-اگه تصورمون این باشه که دخترک داره گل را به پسرک میده، ینی دختران و بانوان زلال ترین محبتشون را به مردی هدیه میدهند که سایه اش بر سر و زندگیشون باشه نه هر کسیو هر مردی!
5-دست به کمر زدن یک پسر در عکس های کلاسیک دلالت بر اهل کار و فعالیت بودن و برنامه داشتن است. و رها بودن یکی از دست های دختران دلالت بر فراغت بیشتر آماده پذیرا بودن از مرد زندگیشون هست که ه خوبی در این عکس نشون داده شده است.
و...

و یا مثلا درباره تصویر شماره (5) این سوژه ها مدنظر بوده:
1-قاشق و چنگال، مکمل همدیگر هستند. برای زندگی و کار دنبال کسی باش که کاملت بکنه نه کسی که بتونی سوار بر گرده اون بشی.
2-دهانه قاشق به طرف بالاست: تا کسی با عالم بالا (کنایه از امور معنوی) ارتباط برقرار نکنه و یا لااقل در مسیر ارتباط با عالم بالا قرار نگیره، سایه مکمل و شریک زندگیش را تشکیل نمیده. بعضی انسان ها اینقدر خوشبخت هستند و وقتی آنها را میبینی به راحتی میتونید به خصوصیات و اثرگذاری فوق العاده شریک زندگیشون بر آنها پی ببرید. چنانچه، در عکس، تصویر قاشق هست اما سایه چنگال شکل گرفته است.
3- بنویسید قاشق، بخوانید چنگال!
4- این تصویر، برخلاف تصور بسیاری از شما، نماد انسان هایی است که خیلی صادق هستند. آنها نوک های تیزشان را از شما دور و قسمت مسطح و زیبای خودشان را به شما تقدیم میکنند.

بچه ها! لطفا تا شب نظراتتون را درباره ایده هایی که الان عرض کردم بیان کنید تا انشالله شب یه تصویر توپ با قابلیت ایده پردازی بالایی تقدیم کنم.
پس منتظر نظراتتون هستم.
یازهرا
  • محمد رضا حدادپور

نظرات  (۸)

سلام
با تشکر از نظرات بسیار جالب و  دقیق شما
حاج آقا من خودم می دونم تا حدی منفی گرا هستم هر چند که تا حدودی هم حسن ظن دارم اما متاسفانه هر موقع یک کم در برخورد با اطرافیانم خوشبینانه تر نگاه کردم طرف مقابلم طوری سوء استفاده کرده که پشیمون شدم. بخاطر همین فکر می کنم انسان منفی گرا باشه کمتر در زندگیش ضرر می کنه! می دونم این دیدگاه نیاز به اصلاح داره اما چطوری نمی دونم

احسنت، واقعاً زیبا بود

از قدرت درک من بالاتر بود

سلام ممنون خیلى جالب بود
دو تا خانم تو محل کارشون داشتند 
با هم صحبت می کردند ...
اولی : دیشب، شب خیلی خوبی برای من بود. 
تو چه طور؟
دومی : مال من که فاجعه بود. شوهرم وقتی رسید خونه ظرف سه دقیقه شام خورد و بعد از دو دقیقه رفت تو رخت خواب و خوابش برد. 
به تو چه جوری گذشت ؟
اولی : خیلی شاعرانه و جالب بود. شوهرم وقتی رسید خونه گفت که تا من یه دوش می گیرم تو هم لباساتو عوض کن بریم بیرون شام. شام رو که خوردیم تا خونه پیاده برگشتیم و وقتی رسیدم منزل شوهرم خونه رو با روشن کردن شمع رویایی کرد....

 گفت وگوی همسران این دو زن :
شوهر اولی : دیروزت چه طوری گذشت؟
شوهر دومی : عالی بود. وقتی رسیدم خونه شام روی میز آشپزخونه آماده بود. شام رو خوردم و بعدش رفتم خوابیدم. داستان تو چه جوری بود؟
شوهر اولی : رسیدم خونه شام نداشتیم، برق رو قطع کرده بودند چون صورت حسابشو پرداخت نکرده بودم بنابراین مجبور شدیم بریم بیرون شام بخوریم. شام هم بیش از اندازه گرون تموم شد و مجبور شدیم تا خونه پیاده برگردیم. وقتی رسیدم خونه یادم افتاد که برق نداریم و مجبور شدم چند تا شمع روشن کنم ...
نتیجه
این که اصل داستان چیه، مهم نیست  
شکل ارائه شما مهمه ...
هیچ اندیشه اى زشت نیست؛ 
اندیشه اى که اجبار شود زشت میشود
هیچ فردى زشت نیست؛ 
فردى که زیبا نیاندیشد زشت میشود
انسانها همه با محبت اند؛
انسانى که اراده اش را تحمیل میکند، ظالم است
انسانها همه عاشقند،
انسانى که نیاموخته عشق بورزد، بی تفاوت است
انسانها همه خوشبخت اند؛
انسانى که دررویاى خوشبختى دیگران بسرمیبرد، احساس بدبختى دارد
انسانها همه شادند؛
انسانى که نیاموخته شادى را لمس کند، 
افسرده و غمگین است...
سلام
نظرات شما بسیار جالب هست و من تا وقتی نظر نهایی را قرار ندید فکرم به آن مشغول هست
راستش من در مورد دو تا تصویر اول با اینکه فکر کرده بودم نظر نگذاشتم چون نمی دونستم درسته یا غلطه، اما بعدش گفتم بالاخره نظرم همینه که هست! اینطور هم نسبت به تصاویر بی تفاوت نبودم و هم بعد از اینکه نظرات نهایی را می گذارید چون زیاد در موردش فکر کردم بیشتر متوجه میشم
به هر حال ممنون، ایده تصاویر مفهومی یک کار جالب برای وبلاگتون هست و هم برای ما باعث ورزش فکری میشه و نکات جالبی یاد می گیریم
سلام. به نظرم شما با دید باز و نگرش عالی و مثبت به زندگی تصویرها را توضیح دادید  و تا حد زیادی قبول دارم چون ما با نوع نگرش خودمان زندگیمان را می سازیم
ولی یک ایراد هم داشت که فقط قسمت خوب زندگی را در نظر گرفته بودید در حالی که دنیا ترکیبی از خوبی ها و بدیها هست و ما باید از بدی ها و شکست ها هم عبرت بگیریم (همانطور که از یک تصویر نمیشه فقط برداشت مثبت کرد و نکات مثبت و منفی با هم به ذهن ما میرسه)
سلام
به نظر من جوابا جالبه و خیلی با تصویر منطبق هست. بعد که جواب را می بینیم می فهمیم که آره، اینطوری درسته
میشه بپرسم منظورتون از طرح این عکسها و هدفتون چی هست؟

راستی چرا دوستان زیاد نظر نمیذارن، اگر نظرا بیشتر باشه جذابتره.... نه؟
خیلی خیلی عالیه خوشم آمد

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">