وبلاگ رسمی محمد رضا حدادپور

وبلاگ رسمی محمد رضا حدادپور

"اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَة وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بَنیها وَ سِرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحَاطَ بِهِ عِلْمُکَ"
نوکر آستان قدسی اش: محمد رضا حدادپور

طبقه بندی موضوعی

درباره تصاویر مفهومی (11) و (12)

يكشنبه, ۱۹ مهر ۱۳۹۴، ۰۹:۱۶ ق.ظ

سلام. روز بخیر

ببخشید که چند روز بیشتر از معمول طول کشید تا به روز بشم. گاهی فشار کاری و مطالعات و... جوری میشه که میگم چند وقت وبلاگ را کنار بذارم اما یاد علاقه شما که میفتم تلاش میکنم حتی از ساعت خواب و استراحتم بزنم.

دوستان عزیزم!

وقتی میگم با پیش ذهن و از روی حب و بغض تصمیم میگیریم و قضاوت میکنیم بعضیا ناراحت میشن و فکر میکنن که من دنبال اینم که نظر همه را رد کنم و خودمو اثبات کنم. در حالی که اصلا اینطور نیست و فقط دنبال باز کردن پنجره جدید به ذهن مخاطبم هستم...

مثلا من قبول دارم که مهندسی شهری و شهرسازی روی ذهن و رفتار آدما اثر داره اما این قدر شدید که بعضیا حتی قساوت قلب اسرائیلی ها را مطرح کرده بودند نیست! قساوت قلب ربطی به سبک مهندسی شهری نداره.

و یا تشبیه کردن خانه های آنجا به قبر و یا مرکز قمار و سکس و ... معرفی کردن آنجا هیچ ربطی به عکس هوایی از شکل مهندسی اونجا نداره!!

خب عکس هوایی شهر ما هم نه ماشین داره و حتی خونه هاش هم در هم فشرده است اما کسی اسم قبر و گورستان و... نبرد! چرا؟

فقط به خاطر حب و بغض در داوری و قضاوت ها.

من میخوام یه چیز بالاتر بگم؛ ما حتی شکل خونه ها و خیابان های آنجا را هم به پستی و کثافت بودن رژیم اسرائیل مربوط میدونیم!!! این چه ربطی داره؟! جوری قضاوت کردیم که انگار با زمین و عکس خونه هاشون و قوس خیابونشون و... هم مشکل عقیدتی و سیاسی داریم!!!

حالا اینا همش به کنار!

من نمیدونم کاربر محترمی چطور تونسته از یه عکس هوایی، فقدان امکانات و رفاه شهری را برداشت کنه!!

با اینکه هیچکس درباره عکس هوایی جهرم که اتفاقا از نما و فاصله ای نزدیکتر هست این حرفها را نزده!!

حالا با اذهانی مملو از حب و بغض از پیش تعیین شده ما باید چیکار کنیم؟!

خندم از این میگیره تا یه چیزی هم بگم فورا میذارن پای اینکه من دارم همه را نفی و نقد میکنم تا بگم خودم دارم درست میگم!!

بگذریم.

من از عکس هوایی اسرائیل این میفهمم که:

هر محله از اونجا حالت سنگر سنگر داره و لذا نفوذ زمینی به اونجا چندان کار راحتی نیست و بهترین استراتژی همینه که جمهوری اسلامی در پیش گرفته و داره روی توان موشکی سرمایه میذاره.

ثانیا شما هیچ خیابونی را به عنوان خیابونی که اگر بسته بشه، شهر تل آویو فلج بشه و نتونند ادامه بدهند پیدا نمی کنید! چون همه ریزخیابون ها به طور مویرگی به هم متصل اند و شما خیابون بن بست پیدا نمیکنید!!

و مطالب دیگه...

من از عکس هوایی جهرم میفهمم که:

خیابونای شهرمون خیلی قابل پیشبینی هست! ینی اگه کسی در خیابون جهرم گم بشه، میتونه به راحتی خودش را به خارج از جهرم برسونه و این از نظر مسائل امنیتی چندان جالب نیست!

تراکم منازل خیلی به چشم میاد! این خطرناکه و به قول یکی از کاربران محترم، اگه اتفاقی بیفته خطرات زیادی ما را تهدید میکنه! مثل انفجار کبسول گاز پشت پادگان شهید دستغیب!

و نکات دیگه که صلاح نیست بیان کنم.


بچه ها! لطفا کمی دقیقتر به پیرامونتون دقت کنید.

  • محمد رضا حدادپور

نظرات  (۲)

آقا یه چی میگم اگه میلتون کشید بخندید
گاهی دقیقا همون چیزی که شما می خواید ما در ذهن خودمون داریم ولی هر بار دقیقا ما همون حرفی رو می زنیم که شما منظورتون نیست
شاید یکی از علتاش ترس عجیب و غریبی هست که از شما داریم و گاهی هم ترس از ضایع شدن و....
و همه ی اینا اجازه نمیده که ما نظر خودمون را بتونیم درست مطرح کنیم حتی الان که فرسنگ ها از ما فاصله دارید....
سلام
جالب بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">